Hej igen!

Ja, det är jag igen. Jag tänker, alltså måste jag skriva. Och nej, det är inte djupa tankar om livet jag tänker. Det är tankar om hälsningsfraser på msn. Hur hälsar vi där och vad betyder de olika sätten att hälsa?

Min standardfras är: hej hej

Varför? Jadu.. Hej bara känns kort och opersonligt. Avbrutet på något vis. hej hej är lagom och bra. Lite gladare men inte alldeles sprudlande.

Andra varianter man kan använda och min tolkning på dem kommer här:

Hejsan - Jag är glad att höra av dig och lite försiktig.

Tjena - Följs ofta av: Hur e läget? Lite coolare, lite yngre.

Tja - Kort, enkelt, tufft.

Hallå - Antingen med ? som betyder, är du där? eller med ! som betyder, jag vill dig nåt nu!

Ida! - Eller det namn på den man tilltalar. Betyder, du jag vill dig nåt viktigt. Pronto!

Vad hände igår? - Här skippar vi hälsningsfrasen. Man väntar information och man vill ha den nu.

Alla dessa fraser har olika varianter och kan kombineras med olika antal utropstecken och smileysar för önskad effekt. Vilke hälsare är du på msn?


Kommentarer
Postat av: Linda

jag kör på yo ibland med... =)

2010-04-24 @ 14:53:51
URL: http://lindafrodin.blogg.se/
Postat av: dakka

Hej! Jag skrev en kommentar till dig på bokhora om att jag var intresserad av att läsa din uppsats. Skulle du kunna maila den till mig? :) Ha det bra!

2010-04-25 @ 00:38:28
URL: http://dakkster.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0