Utbildningsvetenskap vs Tekfak

Min vän Adde pluggar till tenta den här veckan. När han inte springer med mig. Adde är D:are. Han löser uträkningar som täcker en sida eller tre med konstiga formler och tecken. Jag har inte ens försökt förstå. Han har inte ens försökt förklara.

Idag har jag, utbildningsvetenskapare, varit på workshop i Norrköping. Jag har lärt mig hur man i grupp snabbast monterar ihop en biltemapenna, beskrivit bilder på folks ryggar och vikt en kub (inte en fyrkant och inte en kvadrat, nej, en kub!) i färgade papper.

Livet är mer eller mindre tufft.

Kommentarer
Postat av: Maria Fransson

Mäe, håna mig bara, man kan säga fyrkant och kvadrat, det är bara inte pedagogiskt rätt :p

2010-04-08 @ 20:50:05
URL: http://lillnorrtan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0